مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی

دانشگاه جیرفت / دانشگاه / معاونت ها / معاونت آموزشی و پژوهشی / مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
سید حسین نژادسجادی
مرتبه علمی: مربی
تخصص: دامپزشکی
گروه: علوم دامی
سمت: مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
آدرس پست الکترونیکی: sh_nejadsajadi [at] ujiroft.ac.ir
شماره تماس داخلی: 220

 شرح وظایف مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی:
 
  • مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه عهده‌دار انجام امور آموزشی دانشجویان می‌باشد. مهم‌ترین وظایف مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شرح زیر است:
  • دبیری شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات شورا.
  • تهیه و ابلاغ تقویم دانشگاه و نظارت بر تنظیم برنامه هفتگی و امتحانی دروس دوره‌های مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه.
  • برنامه‌ریزی و بهره‌برداری مطلوب از امکانات و تسهیلات و تجهیزات و نیروی انسانی آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشگاه
  • هماهنگ ساختن فعالیتهای آموزشی دانشگاه در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با همکاری رؤسای دانشکده‌ها
  • نظارت بر نحوه ارائه دروس و اظهارنظر در خصوص پیشنهادات دانشکده‌ها نسبت به متون دروس و محتوای دروس براساس برنامه و سرفصل‌های مصوب.
  • تهیه و تنظیم برنامه‌های آموزشی و واحدهای درسی موردنیاز برای تدریس در هر رشته تحصیلی در محدوده مقررات.
  • بررسی و ارائه پیشنهاد در مورد اصلاح سرفصلها، اصلی یا اختیاری بودن عناوین دروس و تعیین محتوای دروس با توجه به آخرین پیشرفت‌های علمی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح جهت تصویب.
  • همکاری با واحدهای ذیربط جهت برگزاری کارگاه آموزشی برای پرسنل شاغل در بخش‌های آموزشی دانشکده‌ها.
  • استعلام از سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو از آزمون سراسری در مقاطع مختلف تحصیلی.
  • ارسال فرم‌های اعلام ظرفیت به دانشکده‌ها و بررسی ظرفیتهای اعلام شده از سوی دانشکده‌ها و تطابق با آیین‌نامه‌های موجود.
  • پیگیری امور مربوط به ظرفیت نهایی پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی.
  • همکاری در تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
  • تهیه و تدوین و ارسال گزارشات مربوط به حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به مراجع ذیصلاح.
  • نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و مصوبات آموزشی در واحدهای ذیربط و نظارت بر اداره خدمات آموزشی در واحدهای تابعه.
  • رسیدگی به مشکلات دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و برآورد نارسایی‌های آیین‌نامه‌ها و مصوبات و پیشنهاد راه‌حل به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
  •  نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌ها در خصوص انتقال و میهمانی دانشجویان.
  • استفاده از آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دانشجویان جدیدالورود و دانش آموخته مقاطع مختلف تحصیلی.
  • نظرخواهی از دانشکده‌ها در خصوص تغییرات برنامه‌های آموزشی.
  • انجام امور ثبت‌نام و امتحانات دانشجویان در کلیه مقاطع مختلف تحصیلی بر اساس سیاست‌های متخذه.
  • دریافت لیست پذیرفته‌شدگان از سازمان سنجش آموزش کشور.
  • اعمال دستورالعمل‌های صادره در خصوص ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در هر ترم.
  • همکاری با دانشکده‌ها در تهیه برنامه‌های هفتگی و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه کد دروس.
  • انجام امور مربوط به پذیرفته‌شدگان.
  • پاسخگویی به سؤالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی.
  • انجام امور مربوط به صدور گواهی، معرفی نامه و سایر مکاتبات.
  • ابلاغ برنامه‌های امتحانی بر طبق تصمیمات متخذه به گروه‌های آموزشی و نظارت بر امر امتحانات پایان ترم.
  • صدور گواهی‌های موقت دانش‌آموختگان.
  • تهیه آمار دانش‌آموختگان در پایان هر ترم و ارائه آن به مسؤلین ذیربط.
  • ارسال تأییدیه فارغ‌التحصیلی به دانشگاه‌ها و مراکز دولتی.
  • حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش‌آموختگان.
  • انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق.