دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت: سوگواره اولین شهیده راه ولایت برگزار می‌شود
یکشنبه، 21 آبان 1402
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت از برگزاری سوگواره اولین شهیده راه ولایت خبر داد و گفت: بتازگی از پوستر در حاشیه برگزاری نشست شورای‌های فرهنگ عمومی رونمایی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، حجت الاسلام اصغر شاهرخی بیان داشت: این سوگواره در بخش‌های چندرسانه‌ای، هنری، ادبی و بخش ویژه (حاج قاسم منادی اتحاد جهان اسلام) برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره اولین شهیده راه ولایت را (1 دی ماه) سال جاری عنوان کرد و افزود: همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آیین اختتامیه این سوگواره در دانشگاه جیرفت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی ابراز کرد: این سوگواره با همکاری دانشگاه جیرفت، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جیرفت و بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاخرخی با بیان اینکه تمام ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) قابل الگوگیری و درس گرفتن است، عنوان کرد: سوگواره اولین شهیده راه ولایت با هدف شناخت و معرفی سیره رفتاری و عملی حضرت زهرا (س) برای نسل جوان، نوجوان و سایر مومنین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا از دریچه نگاه اندیشمندان، هنرمندان و نویسندگان در قالب های گوناگون هنری و ادبی سیره این بزرگ بانوی اسلام را تصویر کشیده شود و با خلق آثار ماندگار به معرفی فرهنگ فاطمی و مکتب سراسر نور ام ابیها دختر مظلومه نبی اکرم (ص) بپردازیم.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: سعی داریم در راستای برگزاری این سوگواره روش و منش الگوبرداری حاج قاسم از مکتب بانوی آب و آیینه در تمام مسائل زندگی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی را معرفی کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت با بیان اینکه شرکت در سوگواره اولین شهیده راه ولایت برای اقشار مختلف آزاد است، گفت: از جامعه هنرمندان، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان دعوت می کنیم تا با ارسال آثار خود در این سوگواره شرکت کنند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت