دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

تفاهم نامه همکاری دانشگاه جیرفت و سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان امضا شد.
یکشنبه، 22 آبان 1401
در راستای توسعه روابط دانشگاه جیرفت و صنعت: تفاهم نامه همکاری دانشگاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، رئیس دانشگاه دکتر حسین شکفته در نشست امضای این تفاهم نامه همکاری که با حضور هیأت رئیسه و روسای دانشکده های دانشگاه و رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برگزار شد، با بیان این مطلب که زمینه همکاری دانشگاه و صنعت فراهم است، افزود: دانشگاه جیرفت در راستای توسعه ارتباطات با جامعه، صنعت و کشاورزی منطقه جنوب کرمان گام های خوبی برداشته است.

دکتر شکفته تصریح کرد: اعضای هیات علمی جوان و توانمند دانشگاه جیرفت در راستای رفع نیاز های جامعه طرح ها و ایده های مناسبی را ارائه و به ثمر رساندن که با امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نیز تلاش های خوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به وجود پنج دانشکده در دانشگاه جیرفت بیان کرد: ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و حوزه صنعت و معدن وجود دارد که می توان با راه اندازی کارگروه مشترک ضمن بررسی اجرای طرح های مشترک زمینه حضور دانشجویان در این حوزه را فراهم ساخت.

دکتر شکفته با اشاره به نیاز جنوب کرمان به طرح های بزرگ صنعتی و معدنی برای توسعه همه جانبه خاطر نشان کرد: با مطالعه و آمایش منطقه جنوب کرمان باید فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن شناسایی و در راستای جذب سرمایه گذار تلاش کرد.

وی ضمن قدردانی از حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت در دانشگاه افزود: این حضور و ایجاد ارتباط باعث توسعه و رشد دانشگاه و حوزه صنعت و معدن خواهد شد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: جنوب استان کرمان از یک محرومیت و توسعه نامتوازنی رنج می برد که با تصمیم دولت ادارات کل، سازمان ها و دانشگاه در این منطقه مستقل شدند و زمینه خدمات رسانی به منطقه جنوب کرمان را فراهم ساختند.

مهندس مسلم مروجی افزود: این استقلال باعث رشد و توسعه بخشی از ادارات و نهادها در جنوب کرمان شد که خدمات بسیار خوبی در حوزه های خود به مردم ارائه نمودند.

وی با بیان این مطلب که کشاورزی و معادن دو ظرفیت عظیم منطقه جنوب کرمان است، تصریح کرد: بیش از 220 پروانه تاسیس در جنوب کرمان صادر شده است که از این تعداد 40 درصد مربوط فرآوری محصولات می باشد.

مهندس مروجی بیان کرد: راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان و همچنن مجتمع تولیدی مواد غذایی نیلی صنعت در عنبرآباد دو پروژه عظیم هستند که باعث اشتغالزایی، فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی منطقه می شوند.

وی با بیان این مطلب که ارتباط صنعت و دانشگاه باعث رشد صنایع و معادن می شود افزود: یکی از بزرگترین معادن مس کشور در جبالبارز جنوبی (مس کرور) در حال راه اندازی است که باعث رشد چشمگیر جنوب کرمان خواهد شد و نیروی انسانی فنی و آموزش دیده یکی از نیازهای مهم این پروژه است که می طلبد دانشگاه در این راستا تلاش کند.

مهندس مروجی بر راه اندازی رشته های معدن و زمین شناسی در دانشگاه جیرفت تاکید کرد و گفت: راه اندازی رشته های مرتبط با معادن و صنایع و آموزش نیروی فنی و ماهر می تواند گام بزرگی در راستای حمایت این دو بخش باشد.

در ادامه ضمن امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه جیرفت و سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، طرح ها و چالش های منطقه جنوب کرمان در حوزه معادن و صنایع بررسی شد.

 

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت