دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

آیین نودانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت برگزار شد
سه‌شنبه، 19 مهر 1401
آیین نودانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت با حضور رئیس، اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت دکتر حمیدرضا علیزاده رئیس دانشکده کشاورزی در این آیین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و حضور دانشجویان جدید الورود به دانشگاه گفت: جنوب کرمان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود.

دکتر علیزاده افزود: جنوب کرمان و شهرستان جیرفت به لحاظ ظرفیت قابل توجه کشاورزی منطقه بسیار مناسبی برای تحصیل شما دانشجویان دانشکده کشاورزی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه جیرفت در سال 1368 با دانشکده کشاورزی زیر نظر دانشگاه باهنر کرمان شروع به فعالیت آموزشی کرده است و در سال 1388 به عنوان دانشگاه جیرفت به صورت مستقل فعالیت خود را در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی ادامه داد.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت با بیان این مطلب که 50 عضو هیات علمی در این دانشکده حضور دارند خاطرنشان کرد: دانشکده کشاورزی بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده دانشگاه است و ظرفیت بسیار مناسبی برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه جیرفت از ظرفیت مزرعه آموزشی تحقیقاتی با مساحت 280 هکتار بهره مند است، که در این مزرعه دامپروری، مرغداری، باغات نخیلات و همچنین زمین حاصلخیز برای کشت محصولات زراعی وجود دارد.

دکتر علیزاده افزود: دانشکده کشاورزی در دانشگاه نیز اقدام به راه اندازی مزرعه آموزشی و همچنین پژوهشی کرده است که دانشجویان می توانند فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را در این مزارع انجام دهند.

در ادامه این آیین مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جیرفت ضمن قدر دانی از دانشجویانی که این دانشگاه را برای محل تحصیل خود انتخاب کرده اند گفت: رعایت قوانین و مقررات و همچنین آیین نامه های آموزشی باعث ایجاد نظم در مسائل آموزشی می شود.

دکتر امیر رضا امیر میجانی افزود: هدایت تحصیلی دانشجو بر عهده استاد راهنما می باشد و یکی از مهمترین عوامل موفقیت دانشجویان در دوران تحصیل خواهد بود و همه فعالیت های آموزشی با هماهنگی استاد راهنما انجام می شود.

در ادامه مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی قوانین و مقررات آموزشی را برای دانشجویان بیان کرد.

 

 

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت