دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

اختتامیه رویداد استارت‌آپ دانشجو با استقبال بی نظیر دانشجویان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
دوشنبه، 28 آذر 1401
به مناسبت هفته پژوهش: اختتامیه رویداد استارت‌آپ دانشجو با حضور نماینده مردم شریف شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار جیرفت، هیأت رئیسه دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر اعظمی نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: برگزاری چنین رویدادهایی با هدف هدایت جوانان و دانشجویان به سمت کسب و کارهای دانش­ بنیان در دانشگاه ها یکی از ضروریات امروز کشور است.

دکتر اعظمی افزود: دانشگاه ها باید به دنبال آموزش مهارت محور باشند و دانشگاه جیرفت در این راستا تلاش خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه جیرفت در ادامه این آیین ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشجویان در استارت‌آپ دانشجو گفت: این رویدادهای استارت­ آپی هر ترم برای دانشجویان جهت هدایت دانشجویان به سمت کسب و کارهای استارت ­آپی برگزار می ­شود.

دکتر شکفته افزود: برگزاری همزمان نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری و پژوهشی با رویدادهای استارت­ آپی می­تواند موجب تشویق افراد صاحب ایده و عملیاتی کردن ایده­های نو آن‌ها شود و دانشگاه جیرفت با همین هدف اقدام به برگزاری همزمان نمایشگاه و این رویداد در کنار یکدیگر کرد.

وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه جیرفت تصریح کرد: دانشگاه جیرفت در راستای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و نسل سوم تلاش می کند از همه ظرفیت های موجود استفاده کند و این مهم برای تربیت دانشجوی کارآفرین تأثیر گذار است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه جیرفت و دبیر رویداد استارت­ آپ دانشجو در ادامه این آیین گفت: افتتاحیه این رویداد با حضور پرشور دانشجویان برگزار و پس از آن سلسله کارگاهایی از قبیل فن بیان، ایده­پردازی، تیم­سازی، بوم کسب و کار برای دانشجویان برگزار شد.

دکتر حسینی افزود: بیش از 50 ایده اولیه از دانشجویان دریافت و پس از غربالگری اولیه 18 ایده برتر انتخاب و تیم­سازی انجام شد و سپس غربالگری نهایی انجام و 12 تیم برای ارائه در اختتامیه انتخاب شدند.

وی بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای حوزه پژوهشی دانشکده­ ها و گروه ­های مختلف آموزشی و همچنین محصولات فناورانه و دانش­ بنیان با هدف آشنایی دانشجویان با نتیجه فعالیت­ استارت­ آپ­ ها در کنار اختتامیه رویداد دانشجو برگزار گردید.

وی خاطرنشان کرد: اغلب استارت ­آپ­ های منتخب این رویداد ایده­ هایی ارائه دادند که با حمایت­ هایی که برای آن‌ها در مرکز رشد دانشگاه پیش­ بینی شده است، می ­توانند برخی از مشکلات منطقه جنوب کرمان به ویژه در حوزه کشاورزی را کاهش دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رویداد استارت­آپ دانشجو و نمایشگاه دستاوردهای حوزه پژوهشی و فناوری دانشگاه جیرفت با استقبال کم ­نظیر دانشجویان دانشگاه به مدت پنج روز برگزار شد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت