دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه جیرفت برگزار شد
یکشنبه، 27 آذر 1401
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، جلسه و نشست هم اندیشی با حضور دانشگاهیان شهرستان جیرفت و روحانیون حوزه علمیه به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار گردید.

این جلسه با حضور امام جمعه محترم شهرستان جیرفت، رئیس دانشگاه جیرفت، اعضاء هیأت رئیسه و اعضاء هیأت علمی دانشگاه جیرفت، تعدادی از معاونین و اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و اساتید حوزه علمیه به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.

در این دیدار جناب آقای دکتر حسین شکفته، ریاست محترم دانشگاه جیرفت بیان کرد: بیست و هفتم آذرماه یادآور عروج سرخ آیت الله محمد مفتح می باشد که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که به پاس زحمات این عالم بزرگ، به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

 وی تصریح کرد: دو قشر دانشگاه و حوزه از تأثیرگذارترین گروه های جامعه می باشند؛ لذا دشمن با امر به این مهم شخصیت دانشگاه و حوزه را نشانه گرفته که خوشبختانه با درایت خاصی که وجود داشت، ناکام ماند.

 ایشان همچنین بیان نمودند که با همدلی، وحدت و همکاری دانشگاه و حوزه و دیگر ارگان ها و نهادهای کشوری شاهد اتفاق های خوب برای مردم و کشور عزیزمان باشیم.

 در ادامه این جلسه جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت نیز به اهداف این نشست اشاره کرد و گفت: ارتباط این دو قشر به بهبود شرایط جامعه کمک می کند لذا نبایستی محدود به یک روز خاص باشد.

ایشان پیشنهاد کردند شورای حوزه و دانشگاه تشکیل و جلسات مباحثه ای به صورت منظم و ماهانه برگزار گردد.

 در این جلسه جامعه دانشگاهی و روحانیون حوزه علمیه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه و راه های پیشبرد این مهم بحث و تبادل نظر داشتند.