دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

مسابقه طراحی سازه های کامپوزیتی دانش آموزی و دانشجویی به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.
دوشنبه، 5 دی 1401
.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری انجمن های علمی مهندسی برق و مکانیک دانشگاه جیرفت با همکاری پژوهشسرای ابن سینا آموزش و پرورش شهرستان جیرفت اقدام به برگزاری مسابقه طراحی سازه های کامپوزیتی دانش آموزی و دانشجویی به میزبانی دانشگاه جیرفت نمودند.

 دکتر ایمان گروهی ساردو رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه جیرفت ضمن بیان این موضوع که حدود 15 تیم دانشجویی و دانش آموزی در این مسابقه شرکت نمودند، برگزاری این مسابقه را در راستای سیاست گذاری دانشگاه جیرفت برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین تلقی نمود.

 ایشان همچنین تأکید نمودند که برگزاری چنین مسابقه هایی در مقاطع دانشجویی و دانش آموزی می تواند ضمن تربیت نیروی کارآزموده و کارآفرین، سبب تزریق شور و نشاط در محیط دانشجویی و دانش آموزی شود.

 دکتر گروهی ضمن بیان این موضوع که تیم های شرکت کننده در مسابقه سازه های کامپوزیتی ابتدا اقدام به ساخت الوارهای کامپوزیتی نموده و سپس سازه خرپایی مورد نظر خود را در محیط نرم افزار آباکوس شبیه سازی نمودند، افزود تیم های شرکت کننده  بعد از آنالیز و تحلیل میزان استحکام سازه طراحی شده، اقدام به ساخت سازه های خرپایی خود نمودند.

ایشان در انتها افزود سازه های کامپوزیتی طراحی شده تحت تست مخرب قرار گرفتند و پارامترهایی مختلفی از قبیل نسبت استحکام به وزن سازه های خرپایی، زیبایی و پیش بینی میزان بار شکست مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت جوایز نفیسی به تیم های برتر دانش آموزی و دانشجویی اهداء شد.