دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

سومین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
پنجشنبه، 15 دی 1401
سومین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شهردار منطقه 14 تهران، امام جمعه جیرفت، مسئولان شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، هیئت رئیسه، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، رئیس دانشگاه در این آیین ضمن گرامی داشت ایام سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی متعلق به دنیای اسلام بود و افتخار ملت ایران اسلامی است.

دکتر حسین شکفته با اشاره به اخلاق، مدیریت و رفتار شهید سلیمانی افزود: باید مکتب حاج قاسم را در برنامه های خود پیاده سازی کنیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین صفت سپهبد شهید سلیمانی مردمی بودن آن بود، آن شهید خود را وقف مردم کرده بود.

در ادامه این آیین امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهید سلیمانی گفت: ایشان فرمودند؛ صفات ماورایی برای شهید سلیمانی به کار نبرید و سعی کنید شهید را با مکتبش به دنیا بشناسانید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر تارم افزود: مکتب حاج قاسم یک مدرسه و محل درس آموزی است لذا باید سعی کنیم این مهم در جامعه محقق شود.

وی با بیان این مطلب که صداقت و اخلاص شهید سلیمانی یکی از مهمترین ویژگی های آن شهید بود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به صداقت و اخلاص شهید سلیمانی داشت.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر تارم بیان کرد: شهید سلیمانی وقف انقلاب و اسلام بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد.

در ادامه این آیین محمد امین سالاری پور شهردار منطقه 14 تهران ضمن بیان خصوصیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید سپهبد سلیمانی از فرصت ها در تهدیدات استفاده می کرد و مدیریت آن بی نظیر بود.

سالاری پور تصریح کرد: شهید سلیمانی هم طرح و ایده نو داشت و هم جسورانه ایده طرح خود را در جبهه های مختلف اجرا می کرد.

وی با بیان این مطلب که این شهید بزرگوار خود را وقف مردم کرده بود بیان کرد: شهید سلیمانی تقسم بندی سیاسی، جناحی، مذهبی و ... برای مردم قائل نبود و همه مردم را خانواده خود می دانست.

شهردار منطقه 14 تهران خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هیچ گاه خود و خانواده خود را جدا از جامعه و مردم نمی دانست و همیشه و در هر حال با مردم بود.

سالاری پور افزود: اخلاق، رفتار و گفتار سپهبد سلیمانی جذب حداکثری داشت و همانگونه که مشاهده کردیم مردم از نقاط مختلف دنیا برای شهادت سپهبد شهید سلیمانی گریستند. 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت