دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

جلسه هم‌اندیشی بسیج اساتید دانشگاه جیرفت با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید کرمان
چهارشنبه، 21 دی 1401
جلسه هم‌اندیشی بصیرتی بسیج اساتید دانشگاه جیرفت با موضوع «جهاد تبیین، ایمان و دینداری»، با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید کرمان برگزار شد.
در این جلسه دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت با عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در جلسه و بیان اهمیت تشکیل اینگونه جلسات در جهت بصیرت‌افزایی در شرایط کنونی حاکم بر جامعه، اظهارداشت: کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است که متاسفانه نپرداختن به آن‌ها و از طرفی بزرگنمایی دشمنان نظام نسبت به مشکلات موجود، موجب ایجاد ناامیدی در بین افراد به ویژه جوانان شده است که می‌طلبد اساتید محترم با آگاهی از شرایط و با روشنگری‌ها، دانشجویان را در این‌باره آگاه نمایند.

دکتر ارسلان برازنده مسئول بسیج اساتید دانشگاه جیرفت نیز با تقدیر از حضور دکتر مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کرمان و همراهان ایشان در دانشگاه جیرفت این جلسه را فرصتی مناسب برای افزایش آگاهی در اهمیت جهاد تبیین دانست و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانون بسیج اساتید دانشگاه جیرفت، بیان داشت: گاهی قدرتِ شبهه در بین مردم بیش از قدرت هزاران سلاح است و می‌تواند مانند موریانه پایه‌های جامعه را نابود کند و موجب ایجاد فشار بر آن نظام و افراد حاضر در آن شود. می‌طلبد ما اساتید دانشگاه به عنوان افسران جنگ نرم و با شناسایی بخش‌های مثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتشار آن در بین افراد جامعه و با جهاد تبیین به مبارزه با سیاست‌های خصمانه دشمنان نظام برویم و همواره آرامش را در جامعه تزریق نماییم.

در ادامه دکتر حسین مرادی جانشین سازمان بسیج اساتید کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جنوب استان کرمان و با تاکید بر اهمیت موضوع جلسه، بیان داشت: تبیین باید هم در عمل و هم در رسانه باشد، اما متاسفانه دشمنان بیش از ما به موضوع تبیین پرداخته‌اند و آن‌ها با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و با در دست داشتن رسانه‌های قدرتمند اقدام به تبلیغات گسترده علیه نظام اسلامی می‌کنند که متاسفانه تا حدی هم موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش و تاثیر شبهات در طول تاریخ اسلام، بیان کرد: دشمنان، امام علی (ع) را با تبیین به گونه‌ای معرفی کرده بودند که وقتی او را در محراب به شهادت رساندند، برخی می‌گفتند مگر علی (ع) هم نماز می‌خواند؟ متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی کسانی که نقش تبیین را برعهده داشتند آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکردند. شما اساتید دانشگاه می‌توانید هراندازه که اطلاعات داریم و حتی بدون بزرگنمایی، پیشرفت‌ها و خوبی‌های نظام را به اطلاع دانشجویان برسانید تا در این مسیر سهم خود را ادا کرده باشید.

دکتر مرادی، سردار سلیمانی را نمونه کامل یک انسان میهن‌پرست، اسلام دوست و انقلابی دانست و بیان کرد: ملت ایران باید با تکیه بر تاریخ و حتی از مسیر میهن‌پرستی به خوبی‌های مکتب اسلام بپردازد. بسیاری از شاعران ما از فردوسی، مولانا، حافظ و سعدی و... مکتبی بودند که آگاهی از این موضوعات می‌تواند مورد توجه بسیاری از جوانان باشد.

وی در ادامه همچنین به تحلیل شرایط حاکم بر جامعه و اتفاقات اخیر و به طور خاص به موضوع ایمان و دیندار پرداخت.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت