دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

سی امین جلسه از دوره یازدهم هیات ممیزه دانشگاه شهید باهنر کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد
شنبه، 6 اسفند 1401
سی امین جلسه از دوره یازدهم هیات ممیزه با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه جیرفت و سایر اعضا در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه در ابتدای نشست ضمن قدردانی از حضور اعضای هیات ممیزه دانشگاه شهید باهنر کرمان در دانشگاه جیرفت گفت: جنوب استان کرمان به ویژه شهرستان جیرفت ظرفیت ها و پتانسل بی نظیری دارد که یکی از آنها تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل است.

دکتر شکفته افزود: محصولات کشاورزی جنوب کرمان و شهرستان جیرفت در فصل زمستان زمانی که همه کشور در برف به سر می برد روانه بازار می شود و امروز می توان گفت در همه خانه های مردم کشور و برخی کشور های خارجی این محصولات وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که معادن بسیار خوبی در منطقه جنوب کرمان وجود دارد تصریح کرد: در حوزه معادن نیز فعالیت های خوبی شروع شده است و معدن کرور در شهرستان عنبرآباد می تواند با شروع فعالیت زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه را فراهم کند.

رئیس دانشگاه جیرفت به وجود تمدن پنج هزار ساله در شهرستان جیرفت اشاره کرد بیان کرد: در حوزه گردشگری نیز وجود این تمدن می تواند گردشگران بی شماری را به منطقه جذب کند که نیازمند حمایت و سرمایه گذاری در این زمینه است.

دکتر شکفته با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان و شهرستان جیرفت در بسیار از حوزه ها ظرفیت بسیار خوبی دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه جیرفت می تواند نقش تاثیر گذاری در راستای کمک به بهبود وضع موجود داشته باشد و این مهم نیازمند توسعه این دانشگاه است.

وی گفت: دانشگاه جیرفت با بیش از چهار هزار و 300 دانشجو و بهره گیری از 120 عضو هیات علمی تمام وقت در سال 1368 فعالیت آموزشی خود را با  عنوان آموزشکده کشاورزی به عنوان یکی از مراکز اقماری دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز کرد و در سال 1388 با تلاش همکاران به دانشگاه جیرفت ارتقا یافت.

دکتر شکفته ادامه داد: امروز دانشگاه جیرفت با امضای تفاهم نامه های همکاری داخلی و خارجی توانسته نقش مهمی را در راستای رسالت پژوهشی خود ایفا کند و یکی از دانشگاه های موفق در این زمینه است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر همکاران بتوانیم هیات ممیزه دانشگاه جیرفت را در راستای استقلال کامل دانشگاه مستقل کنیم.

در ادامه این نشست دکتر حسین اکبری فرد رئیس دانشگاه باهنر کرمان و دبیر جلسه نیز گفت: دانشگاه جیرفت یکی از افتخارات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و از اینکه این دانشگاه توانسته در منطقه زرخیز جنوب کرمان رشد و بالندگی خوبی داشته باشدتلاش و همت همکاران این مجموعه بوده است.

دکتر اکبری فرد افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان در استان کرمان خدمات ماندگاری داشته است و امیدواریم بتوانیم با حمایت و تلاش همکاران زمینه فعالیت های بزرگی در منطقه باشیم.

در ادامه این  نشست دستورات جلسه مطرح و موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت