دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

هفدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران در دانشگاه جیرفت آغاز به کار کرد
سه‌شنبه، 9 اسفند 1401
هفدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران با حضور معاونین سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری ایران، مشاور وزیر کشور، رئیس انجمن آبخیزداری ایران، فرماندار و امام جمعه جیرفت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان، پژوهشگران و هیئت رئیسه، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه جیرفت آغازبه کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه در افتتاحیه این همایش گفت: جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان و جمعیتی حدود یک میلیون نفر است و امروز تولیدات زراعی و باغی این منطقه حاصلخیز در همه خانه های مردم کشور وجود دارد.

دکتر شکفته با بیان این مطلب که دانشگاه جیرفت تنها دانشگاهی در استان کرمان است که دانشکده منابع طبیعی دارد خاطرنشان کرد: این دانشکده با بهره مندی از اعضای هیات علمی جوان در بسیاری از زمینه ها فعالیت های خوبی در زمینه های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری انجام داده است.

وی با اشاره به این مطلب که 25 درصد ریزگرد های کشور از تالاب جازموریان است بیان کرد: باید به دنبال احیای تالاب جازموریان باشیم زیرا عدم احیای این تالاب در آینده باعث نابودی این حوزه خواهد شد.

دکتر شکفته تصریح کرد: باید در راستای امنیت غذایی پایدار در همه حوزه های پژوهش های کابردی شود که یکی از مهم ترین حوزه ها تامین و حفاظت از منابع آبی و آبخیزداری است.

 وی با بیان این مطلب که بیش از 145 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است خاطر نشان کرد: هفدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران به مدت دو روز در دانشگاه جیرفت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت در این همایش رئیس انجمن آبخیزداری ایران، نائب رئیس انجمن جهانی حفاظت خاک و آب، معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیر گروه منابع آب و آبخیزداری قرارگاه جهادی وزارت کشور، مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت