دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران در دانشگاه جیرفت به کار خود پایان داد.
جمعه، 12 اسفند 1401
همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران با معرفی برترین مقالات در بخش های مختلف در دانشگاه جیرفت به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر امیدعلی اسماعیلی پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه در آیین اختتامیه این همایش گفت: یکی از مهمترین اهداف این همایش گردهمایی محققین، پژوهشگران، دانشجویان و حوزه اجرا بود که محقق شد و امیدواریم با تلاش همه شرکت کنندگان دستاورد های این همایش بیش از پیش در جامعه نمود داشته باشد.

دکتر اسماعیلی پور افزود: امید می رود که با برگزاری این گونه همایش ها اهمیت منابع طبیعی و تالاب جازموریان که یکی از مهمترین تالاب های کشور است به متولیان این حوزه شناسانده شود.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در برگزاری این همایش تلاش کردند، انجمن آبخیزداری ایران، حامیان همایش، کشت و صنعت جیرفت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان و سایر دستگاه های اجرایی به ویژه دانشکده منابع طبیعی و اعضای هیات علمی و دانشجویان قدردانی می کنیم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه جیرفت در ادامه این آیین گفت: احیای تالاب جازموریان نیاز به هم افزایی دارد که در این همایش یکی از مهمترین محور های آن پایداری امنیت غذایی در حوزه جازموریان بود که امیدوریم توانسته باشیم این هم افزایی را ایجاد کنیم.

دکتر مجتبی سلیمانی بیان کرد: امیدواریم با همکاری همه حوزه ها از جمله حوزه اجرا بتوانیم جازموریان را نجات دهیم و دوباره این تالاب به حیات خود ادامه دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان 483 هزار هکتار جنگل داریم.

مهندس رحیمی نیا بیان کرد: 500 هزار هکتار طرح آبخیزداری در جنوب کرمان در حال اجرا است  و 900 هزار هکتار نیز مطالعه شده است که در آینده اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی شده سالانه 4 میلیون اصله درخت در جنوب کرمان کشت شود و در چهار سال آینده نیز 16 میلیون اصله درخت کشت خواهد شد.

در ادامه این آیین دکتر الهام رفیعی دبیر علمی همایش، گزارشی از ارایه مقالات، روند داوری و معرفی برترین ها در حوزه های مختلف بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت در پایان بیانیه همایش قرائت و از برترین مقالات در حوزه های مختلف و همچنین حامیان و برگزار کنندگان همایش تجلیل شد.

 

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت