دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

جلسه هم اندیشی رفع موانع تولید شرکت های فناور و دانش بنیان جنوب کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
دوشنبه، 21 فروردین 1402
جلسه بررسی موانع و مشکلات شرکت های فناور و دانش بنیان جنوب کرمان با حضور فرماندار شهرستان عنبرآباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مدیر کل سازمان صمت جنوب کرمان، معاون برنامه-ریزی فرمانداری جیرفت، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان جیرفت، رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان و ریاست و جمعی از مدیران دانشگاه جیرفت به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه بیان کردند: پردیس علم و فناوری جنوب کرمان و مرکز رشد جیرفت به عنوان متولی حوزه فناوری در این منطقه طی چند سال گذشته فعالیت­ های قابل ملاحظه ­ای داشته است، بطوری که 40 شرکت و واحد فناور را جذب کرده و ضمن حل برخی از مشکلات منطقه در حال استقرار این شرکت ­ها در دانشگاه و شهرک ­های صنعتی منطقه است.

دکتر شکفته تصریح کرد: با وجود اینکه شرکت­ های مستقر در مرکز رشد دانشگاه جیرفت توانایی رشد و توسعه بازار بالا و مقیاس­ پذیری دارند، اما موانع و مشکلات عدیده­ ای دارند که مدیران دانشگاه در نظر دارند با افزایش همکاری­ های بین سازمانی و توجه بیشتر به شرکت­ های فناور و دانش­ بنیان در راستای عملیاتی سازی شعار ابلاغی سال از طرف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گام برداشت.

در این جلسه شرکت­های مختلف به بیان توانمندی ­ها و نیازهای خود پرداختند و مسئولان سازمان­ های مختلف قول همکاری جهت رفع این موانع را دادند.

در این راستا جهت رفع مشکل شرکت فناور آیریا کاغذ هلیل در زمینه تولید خمیر کاغذ از ضایعات نخل، آقای مهندس مروجی مدیرکل سازمان صمت قول مساعد جهت رفع دریافت تسهیلات از بانک های عامل را دادند. همچنین فرماندار شهرستان عنبرآباد جناب آقای یزدان افشاری، قول مساعد برای پیگیری ویژه جهت رفع موانع و مشکلات شرکت فناور آیریا کاغذ هلیل را دادند و افزودند که تمام اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام خواهد شد.

آقای امیرمحمودی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت نیز قول مساعد جهت ارائه تسهیلات به شرکت فناور پودنه سبز کارمانیا جهت تکمیل خط تولید این شرکت را دادند.

در ادامه این جلسه سرکار خانم سعیدی کارشناس اداره غذا و دارو شهرستان جیرفت نیز از مساعدت جهت پیشرفت و استقرار شرکت بهنود صنعت امید سبزواران در محدوده فناوری پردیس علم و فناوری جنوب کرمان، استقبال کردند.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل