دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

نشست هم اندیشی کارآفرینی، ایده پردازی و اشتغال زایی در جنوب استان کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1402
نشست هم اندیشی کارآفرینی، ایده پردازی و اشتغال زایی در جنوب استان با حضور نماینده محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، فرمانداران شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و با حضور بیش از 20 نفر از مدیران کل جنوب استان، کارآفرینان فعال، هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه جیرفت به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد.

دکتر شکفته تصریح کرد: برای اینکه اشتغال در جنوب استان بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های خود به حد مطلوب برسد لازم است نظام آموزشی و فرهنگی به کمک بیایند تا از لحاظ تولید، درآمد و اشتغال در تراز خوبی از گام دوم انقلاب قرار گیریم.

وی افزود: از موضوعات مهم این جلسه که مورد تایید و  تاکید حاضرین نیز بود اهمیت توجه به دانش فنی، عملی و مهارت آموزی در بین جوانان و متقاضیان اشتغال در جامعه بود.

دکتر اعظمی به عنوان نماینده محترم مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از دستگاه‌های مسئول خواست تا زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم کنند و از ظرفیت گروه‌های مردمی و تشکل‌های جهادی در حوزه اشتغال استفاده شود.

در ادامه فرماندار محترم شهرستان جیرفت آقای دکتر احمد بلندنظر بیان کرد: امروزه بیکاری به عنوان دغدغه اصلی جوانان جامعه مطرح است که برای رفع این بیکاری باید همه دستگاه ها پای کار باشد.

همچنین جناب آقای یزدان افشاری پور فرماندار محترم شهرستان عنبرآباد خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ها باید نشست‌های بیشتری انجام گیرد تا این کارآفرینان با همدیگر تعامل مستقیم برقرار و از ایده ها و طرح های نوآورانه هم جهت تحقق این مهم استفاده ببرند.

این نشست با حضور نماینده محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، فرمانداران محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان، مدیرکل سازمان صمت جنوب استان،  مدیر کل امور عشایری جنوب استان، رئیس سازمان منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان جیرفت، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان، رئیس شهرک های صنعتی جنوب استان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، رئیس سازمان فنی و حرفه ای شهرستان جیرفت،  مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی مس سرگز اسفندقه، کارآفرینان موفق شهرستان آقایان مهندس کریمی افشار و رحیمی نمایندگان کارخانه های خودروسازی، تعدادی دیگر از فعالان حوزه کارآفرینی، هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه برگزار شد.

 


 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل