دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

نشست هم‌اندیشی کمیته تحقیقات شرکت سهامی آب منطقه ای استان کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
شنبه، 16 اردیبهشت 1402
نخستین نشست هم‌اندیشی کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای استان کرمان با حضور معاون برنامه ریزی، مدیر حفاظت خاک، رئیس و اعضای اصلی کمیته تحقیقات شرکت آب منطقه ای استان کرمان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، اعضاء هیات‌علمی گروه مهندسی آب دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر اسماعیلی پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: در راستای بهره مندی اعضای هیات علمی و دانشجویان از ظرفیت های پژوهشی موجود در بخش آب استان کرمان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد و این مهم نیاز به شناسایی چالش های حوزه آب منطقه ای دارد.

دکتر اسماعیلی با بیان این مطلب که جنوب کرمان یکی از ظرفیت های بسیار خوب در راستای کار پژو هش در زمینه آب است خاطرنشان کرد: در این راستا نیز آمادگی لازم را برای انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی داریم.

در ادامه این نشست مهندس نمازی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مسائل آلودگی و کیفیت منابع آب زیر زمینی افزود: از آنجا که در حال حاضر آب شرب شهر جیرفت (منطقه / جنوب استان) از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود در نتیجه توجه به حفظ و ارتقاء کیفیت این منبع بسیار حائز اهمیت بوده و در این میان اساتید دانشگاه و متخصصین امر می توانند با ارائه راهکارهای علمی و عملی نقش مهمی را در این خصوص ایفا نمایند.

دکتر نعیمی مدیر گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در ایران و استان باید بیشتر مورد توجه مسئولین نظام و همه اقشار جامعه باشد مسئله آب است که اگر روند مصرف آبهای زیر زمینی بدین طریق ادامه پیدا کند شاهد بحرانی شدن وضعیت آب در کشور خواهیم بود. ایشان در ادامه نیز افزود: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی در هر جامعه‌ای می باشد و در دنیائی که بر محور و مدار دانائی در جهان کنونی محسوب می گردد مورد توجه بوده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، در این نشست راهکارهایی جهت همکاری‌های مؤثر بین سازمان آب منطقه ای استان و دانشگاه جیرفت مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص طرح‌های پژوهشی کاربردی، پایان نامه های تقاضا محور، دوره‌های کارورزی مؤثر دانشجویان و … بحث و تبادل‌نظر و موافقت‌هایی حاصل گردید که از جمله می توان به حمایت مالی از پروپوزال ها و پایان نامه های مربوط به حوزه جازموریان و کیفیت آبهای زیرزمینی اشاره کرد.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت