دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

رئیس دانشگاه جیرفت: بانوان بال های پیشرفت جامعه هستند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1402
رئیس دانشگاه جیرفت با اشاره به نقش بانوان در جامعه گفت: بانوان بال های پیشرفت یک جامعه ایرانی اسلامی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر حسین شکفته در نشست هم اندیشی با بانوان عضو هیات علمی دانشگاه گفت: تفکیک جنسیتی و گروه گرایی را در جامعه و دانشگاه قبول نداریم

دکتر شکفته با اشاره به موفقیت‌ اعضا هیات علمی در حوزه های آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: بانوان هیات علمی در حوزه های آموزشی و پژوهشی رتبه های بسیار خوبی کسب نموده اند و در رقابت با آقایان پیشرفت خوبی داشته اند و این مهم  نشان از توانایی ها و استعدادهای آنها است.

وی با بیان این مطلب که در جامعه ما توانایی بانوان برکسی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: در جامعه ایرانی اسلامی مردان چه در خانه و چه در اجتماع  خواسته های بحق و معقول بانوان را مورد توجه قرار می دهند.

دکتر حسین شکفته تاکید کرد: تخیلات منفی که از کانالهای بیگانه نشر داده می شود، بنیان خانواده ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است. لذا باید هوشیارانه با این توطئه ها مقابله کنید و نگذارید دشمن با نشر این روایت های دروغ در بین خانواده های این مرز بوم رخنه کند.

رییس دانشگاه جیرفت با بحق دانستن برخی مطالبات اعضای هیئت علمی افزود: تلاش می کنیم مجمع قوانین حمایت از خانواده و بانوان را به نحو شایسته ای پیگیری و اجرا نماییم و این تلاش ها تا سطح وزارت خانه ادامه خواهد داشت.

در ادامه این  نشست حجه الاسلام اصغر شاهرخی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جیرفت ضمن تبریک روز معلم گفت: برخی نگاه های تبعیض آمیز در سطح جامعه را نباید به پای اسلام، کشور، یا حاکمیت نوشت،چرا که افرادی هستند دستورات خالق را پیروی نمی کنند حال چگونه توقع داشته باشیم قانون مخلوق را دنبال کنند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: باید قانون های مصوب حمایت از خانواده و زنان در کشور را مطالبه کنیم و هرگاه مدیری از انجام آن سرپیچی کرد به عنوان ترک فعل پیگیری نماییم.

وی از هیئت رئیسه دانشگاه خواست تا قانون جوانی جمعیت را در دانشگاه به صورت کامل اجرایی کنند.

دکتر برازنده معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه جیرفت در ادامه این نشست از توانمندی‌های بالای مدیریتی بانوان دانشگاه در امور محوله سخن گفت و بیان کرد: بانوان بسیاری در عرصه مدیریتی دانشگاه در حال خدمت هستند که بسیار موفق عمل می نمایند.

 دکتر برازنده تصریح کرد: تلاش می کنیم رفاهیات اعضای هیات علمی و کارکنان را نیز افزایش دهیم.

دکتر امیدعلی اسماعیلی پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه نسبت به انتخاب اساتید سرآمد آموزشی گفت: تلاش کردیم آیین نامه و دستورالعمل اجرایی استاد برتر بدون هیچ کاستی اجرا شود.

در پایان دکتر مسلم بسیج معاون دانشجویی دانشگاه جیرفت در تشریح موفقیت های بانوان گفت: فعالیت هایی که بانوان در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی چه به عنوان کارشناس و یا مدیر انجام شده است به عنوان سرامدهای دانشگاه محسوب می شوند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این دیدار بانوان هیات علمی به بیان نظرات خود پیرامون وضعیت بانوان در دانشگاه پرداختند و از رئیس دانشگاه به جهت اعتماد و افزایش مسئولیت های بانوان در دانشگاه تقدیر و تشکر نمودند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت