دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

نشست صمیمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با فعالان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جیرفت
یکشنبه، 7 خرداد 1402
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر خود به دانشگاه جیرفت با فعالان فرهنگی و دانشجویی نشست صمیمی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه شنبه ششم خرداد ماه 1402 در جمع دانشجویان فعال حوزه های فرهنگی دانشگاه جیرفت که با حضور حجت الاسلام دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت، هیئت رئیسه دانشگاه، برگزار شد با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت های دانشجویی یک فرصت است، افزود: فعالیتهای فرهنگی دوران دانشجویی به معنای واقعی کلمه فرصتی برای کلیت آموزش عالی کشور، جامعه و خود دانشجویان است.

دکتر کلانتری تصریح کرد: فعالیتهای دانشجویی بدون دردسر و چالش نیست مهمترین شاخصه فعالیت دانشجویی توانایی با هم فکر کردن و اندیشیدن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که حجم فعالیتهای فرهنگی باید کسترده باشد بیان کرد: امروز نگاه دشمن متفاوت است و باید در راستای نیاز جامعه و دانشجویان فعالیت های فرهنگی نیز باید گسترده تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اثرات فعالیتهای فرهنگی و ترمیمی، پایدارتر و افراد بیشتری را به جامعه برمی گرداند، اما اقدامات تنبیهی اینگونه نخواهد بود.

دکتر کلانتری با تاکید بر این مطلب که نگاه مدیریتی در دانشگاه باید واگذاری کارهای فرهنگی به دانشجویان باشد. تصریح کرد: حمایت مالی از انجمن های علمی و کانون های فرهنگی را افزایش خواهیم داد.

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: تلاش کنیم شور و نشاط سیاسی در دانشگاه وجود داشته باشد اما پرچمدار هیچ حزب و جناحی نشوید و استقلال خودتان را حفظ کنید و همراه با منطق و عقلانیت  استدلال ارائه کنید چرا که تنها راه شما در این حوزه آزاد اندیشی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در رابطه با برخی بی حرمتیها در دانشگاه افزود: صبر و تحمل داشته باشید به مرور زمان و به تدریج این ناهنجاری ها کنار خواهند رفت و مسیر عقلانیت به راه خود ادامه خواهد داد و هتاکان توسط جامعه از ریل خارج خواهند شد.

دکتر کلانتری بیان کرد: استعدادهای دانشگاههای نوپا و به اصطلاح درجه دوم را بسیار زیاد دانستند و گفتند مکان بروز این استعدادها فعالیتهای دانشجویی است.

وی با اشاره به موفقیت انجمن علمی مکانیک دانشگاه جیرفت در جشنواره بین‌المللی حرکت تصریح کرد: کسب مقام برگزیده انجمن برتر در جشنواره بین‌المللی حرکت توسط دانشجویان این دانشگاه، موفقیت بزرگی است و نشان از ظرفیت بالای سرمایه انسانی در  این دانشگاه  دارد و این موفقیت را به همه شما تبریک می‌گویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، در ابتدای این نشست صمیمی نماینده های انجمن ها، تشکل ها، کانون های دانشجویی دیدگاه ها و مطالبات خود را بیان نمودند.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت