دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

رئیس دانشگاه جیرفت فرا رسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد را تسلیت گفت
یکشنبه، 14 خرداد 1402
دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در پیامی ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد ماه را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت متن پیام دکتر حسین شکفته به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین 15 خرداد 1342 را به عموم مردم شریف ایران و جامعه دانشگاهی، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

بی تردید امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش که بر گرفته از آیات الهی و سلاله پاک امام حسین(ع)بود به ما مسلمانان، کشورهای ستمدیده جهان و  رهروانش یاد داد نه با اکراه بلکه با اختیار، در مقابل طاغوتهای زمان و استکبار جهانی بایستیم و راه سرافرازی، استقلال و سربلندی را انتخاب نماییم .

از منظر معمار کبیر انقلاب، دانشگاه مبدأ هر گونه تغییر و تحول در جامعه است. انتظار می رود نسل کنونی دانشگاه خصوصا دانشگاهها و مراکز اموزش عالی در استان کرمان در سایه خود باوری، پشتکار و تلاش در سنگر علم با تبیین آثار و اندیشه های  متعالی آن بزرگمرد  به نسل آینده و حاضر  در مسیر  حقیقت گام بردارند.

از سوی دیگر، پانزدهم خرداد ماه 1342نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران علیه نظام ستم شاهی است. اینجانب ضمن یاد آوری این دلاوریها و رشادتها، درود می فرستیم به روان پاک این شهیدان، شهدای راه ازادی و انقلاب،  روحشان شاد راهشان پر رهرو باد.

سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل

بیرون نمی توان کرد حتی به روزگاران

حسین شکفته

رئیس دانشگاه جیرفت

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل