دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

دانشگاه جیرفت، پاسخگوی نیازهای فناورانۀ آب و فاضلاب استان است
دوشنبه، 10 مهر 1402
رئیس دانشگاه جیرفت در نشست با معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و مدیر آب و فاضلاب شهرستان جیرفت که در این دانشگاه برگزار شد حضور نیروهای کارآمد در دانشگاه را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های منطقه جنوب برای همکاری در تحقق نیازهای فناورانۀ آب و فاضلاب استان دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر حسین شکفته، بیان داشت: دانشگاه جیرفت دارای 5 دانشکده با 130 عضو هیئت علمی می‌باشد که گروه آب، آبخیزداری، گروه شیمی، گروه انرژی و محیط زیست، رشته‌های مرتبط با حوزه آب هستند که تا مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو داشته می‌پذیرند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی رشته‌های مذکور در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و دانشگاه جیرفت، آمادگی دارد تا نیازهای پژوهشی و فناوری منطقه را به واسط چنین پتانسیل قدرتمندی بهبود دهد.

در ادامه این نشست دکتر سلطانی معاون شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: بازدیدی که از زیرساخت‌های دانشگاه جیرفت داشتیم این امکان را به ما می‌دهد تا همکاری لازم در بخش تحقیقات و فناوری در قالب طرح‌های پژوهشی با موضوعات هدر رفت آب، مکانیک، کیفیت آب و انرژی‌های نو برقرار کنیم و چالش‌های منطقه را با یک همکاری مستمر مرتفع نماییم.

در این نشست همچنین اساتید دانشگاه جیرفت به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون قرن جدید و جنگ آب همراه با بیان چالش‌های زیست‌محیطی و بهداشتی آن پرداختند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت