دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه جیرفت: افزایش 100 درصدی طرح‌های برون‌دانشگاهی در دانشگاه جیرفت
سه‌شنبه، 18 مهر 1402
معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه جیرفت در گفتگویی از افزایش 100 درصدی طرح‌های برون‌دانشگاهی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر امیدعلی اسماعیلی‌پور بیان داشت: در راستای رسالت‌های مهم دانشگاه در زمینه نیازسنجی پژوهشی و انتقال فناوری به صنعت و جامعه، طرح‌های برون‌دانشگاهی در دانشگاه جیرفت نسبت به سال گذشته هم در زمینه تعداد طرح‌ها و هم مبلغ، افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های راهبردی این دانشگاه ارتباط با جامعه و صنعت در راستای رفع و ارتقاء نیازهای پژوهشی و فناوری منطقه است.

دکتر اسماعیلی‌پور بیان کرد: خوشبختانه بر اساس ظرفیت‌ها و ماموریت‌های نیروی انسانی، همچنین ساختارهای آموزشی و پژوهشی، دانشگاه جیرفت ارتباط بسیار خوبی با جامعه و صنعت استان کرمان برقرار شده که منجر به افزایش طرح‌های برون دانشگاهی گردیده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت عنوان داشت: در مجموع مبالغ جذب شده از طرح‌های برون دانشگاهی  3/5، سرانه قراردادها  30 و تعداد اعضای هیئت علمی فعال دانشگاه نیز رشد 1/5 برابری را نشان می‌دهد. همچنین تعداد دوره‌های مهارت‌افزایی برگزار شده ویژه دانشجویان در سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

در ادامه دکتر آتنا نعیمی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه جیرفت در این رابطه به واحد خبر روابط عمومی دانشگاه، خاطر نشان کرد: ارتباط مناسب و موثری بین دانشگاه و ارگان‌های منطقه و استان برقرار شده است.

وی دلایل موفقیت افزایش طرح‌های برون‌دانشگاهی را تلاش اعضای هیات علمی، دانشجویان و همچنین همدلی و همراهی محققان با راهبردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه دانست.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت