دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

دریافت گرنت اراسموس پلاس توسط دانشگاه جیرفت
یکشنبه، 7 آبان 1402
دانشگاه جیرفت برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت گرنت اراسموس پلاس اتحادیه اروپا شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت، در راستای گسترش فعالیت ها و تعاملات بین الملل دانشگاه جیرفت، پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جیرفت و دانشگاه مقدونیه غربی یونان، دانشگاه جیرفت برای دومین سال پیاپی موفق به دریافت گرنت اراسموس پلاس اتحادیه اروپا جهت تبادل یک دانشجو به مدت پنج ماه و یک استاد به مدت یک هفته از دانشکده کشاورزی شد.

برنامه‌های تبادلی که موفق به دریافت گرنت آراسموس می‌شوند، کمک هزینه تحصیلی در حین اقامت دانشجو در دانشگاه مقصد را به دانشجو پرداخت می‌کند. این هزینه از سوی اتحادیه اروپا ارائه می‌شود.

برنامه‌های این گرنت بستری فراهم می‌کند که دانشگاه‌های شرق به دانشگاه های اروپایی متصل شوند. همچنین این گرنت با پرداخت کمک هزینه به استاد و دانشجوی شرکت کننده، زمینه آشنایی، برقراری ارتباطات بیشتر و مستمر و نیز مطرح شدن دانشگاه در عرصه بین الملل را فراهم می کند.

سال 2021 - 2022 نیز دانشگاه جیرفت موفق به اعزام یک دانشجو در رشته باستان شناسی به دانشگاه پادوا ایتالیا به مدت 9 ماه شد.

به گزارش روابط امور بین الملل دنشگاه جیرفت، در این برنامه که بیشتر مختص دانشجویان کارشناسی است، دانشجو بدون پرداخت شهریه یک ترم تحصیلی را در دانشگاه مقصد مهمان می‌شود و واحدهایی که آنجا می گذراند را می تواند به واحدهای کارنامه خود در دانشگاه جیرفت تبدیل (تطبیق) کند.