دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

دومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.
یکشنبه، 29 بهمن 1402
دومین همایش بین المللی و یازدهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک به مدت دو روز با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

به گزارش زروابط عمومی دانشگاه جیرفت دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه در این آیین گفت: جیرفت دارای اقلیم های متفاوت در فواصل کوتاه می باشد که منحصر به فرد در دنیاست.

وی افزود:اکثریت خانواده ایرانی  از محصولات کشاورزی جیرفت استفاده و طعم لذیذ دسترنج کشاورزان جنوب کرمان را چشیده اند.

رئیس دانشگاه جیرفت یاد آور شد: این مجموعه دارای دانشکده های متعدد و اساتید فارغ التحصیل از دانشگاهای معتبر کشور، با انگیزه و مطابق  با نیازهای منطقه  است.

دکتر شکفته خاطر نشان کرد: دانشگاه جیرفت در سال گذشته موفقیت های بسیار زیادی در حوزه پژوهش داشته است که نشان از سرعت بالای رشد علم در این دانشگاه نوپا و جوان می باشد.

خانم دکتر جلیلی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور

تلاش می کنیم آفت کش های مُضر از چرخه استفاده کشاورزان خارج شوند تا در آینده نگران بازگشت محصولات صادر شده نباشیم.

وی افزود:اول خودمان بسمت کنترلهای بیولوژیک حرکت کنیم و گرنه دنیا ما را مجبور خواهد کرد تا مسیرمان کنترل بیولوژیک را انتخاب کنیم.

رئیس  سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: شرکت‌های پیشرو تلاش های خودشان را انجام دادند، نیازمند قانون و یارنه های دولتی  حمایت از  تولیدات بیولوژیک هستیم.

نیازهای تحقیقاتی متعددی داریم که باید بسمت کنترل بیولوژیک هدایت شوند.

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در همایش بین‌المللی کنترل بیولوژیک آفات و بیماری های گیاهی در دانشگاه جیرفت و رئیس همایش

جنوب کرمان به ازای هر ایرانی سالانه 59 کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می کند.

دکتر اعظمی گفت: از همه اساتید و دانشگاه‌های معتبر کشور بابت همکاری در این همایش بزرگ تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مسولان کشور در دو بحث کشاورزی اهتمام ویژه ای دارند،  بحث اول امنیت غذایی در کشور مساوی امنیت ملی  است و مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون کشاورزی برای این امر نگاه ویژه ای دارد.

بحث دوم و در برنامه ششم توسعه کشور سلامت غذایی و تولیدات کشاورزی  بسیار مهم است که کُد دار کردن تولیدات در اولویت مجلس و دولت قرار گرفت.

رئیس همایش بیان داشت: در گذشته صادرات کشور به روسیه و برخی کشورهای منطقه  به دلیل نداشتن کی یو آر کد با مشکل مواجه بود و همواره در معرض تهدید دشمنان کشور قرار می گرفت.

اما امروز باعث حفظ منافع مردم شده است و در اکثریت میدان  بارهای کشور آنالیز محصولات صورت می گیرد و آزمایشگاههای مرجع،  سلامت محصولات را برای مردم راستی آزمایی می کنند.

نماینده مردم شریف جیرفت و عنبراباد خاطر نشان کرد: امروز باید جلوی مصرف سموم  خطرناک  در منطقه گرفته شود تا شبهات از محصولات منطقه بر داشته شود.

دکتر اعظمی یادآور  شد:تلاش خواهیم کرد قانون حفظ نباتات کشور در جهت منافع مردم و کشاورزان بروز رسانی شود.

رئیس همایش بین المللی کنترل بیولوژیک آفات و بیماری های گیاهی یادآور شد: زمانی موفق خواهیم شد که باروشهای بیولوژیک باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی را در محصولات به حداقل برسانیم.

دکتر اعظمی تاکید کرد: مواظب مافیای سموم در منطقه باشید که تلاش می کنند با توزیع برخی سم‌های  شیمیایی به دستاوردهای شما آسیب بزند.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت