دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

رشته های جدید دانشگاه جیرفت: مهندسی معدن و مهندسی کامپیوتر
دوشنبه، 8 مرداد 1403
رئیس دانشگاه جیرفت از اخذ مجوز دو رشته مهندسی معدن و مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دانشگاه جیرفت از سوی شورای گسترش خبر داد و بیان داشت: رشته‌های جدید دانشگاه جیرفت در راستای نیازهای تقاضامحور مردم نجیب جنوب کرمان و نخبگان منطقه پیگیری و جذب می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه جیرفت، دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه افزود: یکی از ماموریت‌های اساسی دانشگاه جیرفت طی سه سال گذشته بر تربیت نیروی تقاضامحور و کارآمد  بر اساس نیازهای منطقه جنوب کرمان هدف‌گذاری شد.

وی ادامه داد: ابتدا زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی اعم از جذب هیات علمی و تامین زیرساخت‌ها را فراهم نمودیم و سپس با رایزنی‌های مداوم در سطح وزارت و شورای گسترش موفق شدیم تاکنون بسیاری از رشته‌های مورد تقاضای سازمان‌ها، داوطلبین و مردم را اعم از حقوق، زبان انگلیسی، علوم کامپیوتر، مهندسی انرژی و اخیراً مهندسی معدن و مهندسی کامپیوتر را دریافت نماییم و خوشبختانه گسترش رشته‌های دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) نیز طی سه سال اخیر بسیار امیدوارکننده بوده است.

دکتر شکفته یادآور شد: جنوب کرمان بر اساس ظرفیت‌های بالقوه خدادادی یکی از مناطق ویژه معدنی در کشور است که سال‌ها در مسیر مولد قرار نگرفته و بیشتر معادن خام فروشی و یا نیمه فعال اداره می‌شوند، یکی از دلایل این موضوع می‌تواند ناشی از کمبود نیروی متخصص بومی باشد.

وی در پایان ضمن تاکید بر تاثیر مثبت دانشگاه‌ها در توسعه مناطق مختلف کشور، ابراز امیدواری کرد با تاسیس چنین رشته‌هایی در دانشگاه جیرفت، زمینه تحقیق و پژوهش تخصصی در این زمینه فراهم شود و توسعه هرچه بیشتر جنوب کرمان به دست نخبگان همین مناطق رقم بخورد.
منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت