دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

پیام رئیس دانشگاه جیرفت بمناسبت «سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی»
چهارشنبه، 26 مرداد 1401
رئیس دانشگاه جیرفت در پیامی ضمن تبریک بازگشت با عزّت آزادگان عزیز به میهن اسلامی نوشت: ایثار و از جان گذشتگی این رزمندگان عرصه‌های جهاد و مقاومت، همواره در یاد مردم قدرشناس و همیشه در صحنه ایران خواهد ماند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، متن پیام دکتر حسین شکفته به مناسبت «روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی» به شرح زیر است:

«آزادگان الماس‌های درخشان و آزموده ‌ترین فرزندان ملت هستند / مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

26 مرداد 1369، روزی تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید. روزی که اسوه‌های ایثار و مقاومت، دلاورمردان و پایدار زنان سرافراز و آزاده، پس از سال‌ها ایستادگی و پایداری در دشوارترین شرایط اسارتگاه‌های دشمن، با افتخار به میهن اسلامی ایران بازگشتند.

آزادگان هیچگاه متعلق به یک مقطع از تاریخ نیستند؛ چرا که پیام و سیره آن‌ها فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی است که برای همیشه در تاریخ ماندگار است و در هر زمان و مکانی می‌توان از آن بهره‌مند شد. بازگشت با عزّت آزادگان مقاوم به آغوش میهن اسلامی، جلوه‌ای دیگر از پیروزی جبهه حق در نبردی بود که به ایران انقلابی تحمیل شده بود و به یقین، ایثار و از جان گذشتگی این رزمندگان عرصه‌های جهاد و مقاومت، همواره در یاد مردم قدرشناس و همیشه در صحنه ایران خواهد ماند.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز عزیز و قدردانی از همه آزادگان غیور، این روز را به تمامی آزادگان ایران اسلام و خانواده‌های صبور و مقاوم آنان تبریک می‌گویم و برای همه‌ی این عزیزان که 26 مرداد ماه را به روز استقامت و پایداری در تاریخ ایران بدل کردند، سلامت و سعادت مسئلت دارم.»
 
 حسین شکفته - رئیس دانشگاه جیرفت