دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

اولین کار گاه آموزشی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد.
پنجشنبه، 11 خرداد 1402
رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت گفت: در راستای توان افزایی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، شورای اطلاع رسانی روابط عمومی های این دو شهرستان با همکاری دانشگاه جیرفت اولین کارگاه آموزشی با عنوان روابط عمومی نوین را در دانشگاه جیرفت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت، دکتر صالح سنجری درحاشیه برگزاری این کارگاه افزود: جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزنده ای را در جهت محرومیت زدایی، توسعه و پیشرفت این دو شهرستان و جنوب کرمان انجام داده است که این خدمات به درستی در فضای افکار عمومی تشریح نشده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق جهاد تبیین در مقابل روایتگری دروغ جبهه غرب، نیازمند پرورش افسران زُبده در روابط عمومی ها هستیم که باعث رشد ارتباط جامعه با ادرات و سازمان ها و همچنین اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم خواهد شد.

دکتر سنجری بیان کرد: دانشگاه جیرفت در راستای مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد، با همکاری شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در جهت دانش افزایی و توسعه آگاهی های اجتماعی روابط عمومی ها این کارگاه آموزشی را برگزار کرد.

در ادامه دکتر عباس تقی زاده دکتری علوم ارتباطات و مدرس کارگاه آموزشی گفت: روابط عمومی ها باید به دنبال تفاهم اجتماعی باشند و این مهم را در برنامه های  خود مدنظر قرار دهند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، روابط عمومی را مدیریت مدبرانه ارتباطات دانست و خاطرنشان کرد: از طریق ارتباطات قوی و موثر است که  قدرت نفوذ ادارات، سازمان ها و دانشگاه ها در سطح  جامعه دیده می شود.

وی با بیان این مطلب که روز به روز در جوامع نقش ارتباطات پر‌ رنگتر می شود  اظهار کرد: موفقیت روابط عمومی به میزان تحلیل شرایط موجود جامعه بستگی دارد

دکتر تقی زاده تاکید کرد: روابط عمومی ها باید همه مسایل و برنامه های خود را در تمامی ابعاد بسنجند و بر اساس مخاطبان تولید محتوا نمایند سپس آن را منتشر کند.

وی نگاه برخی مدیران به روابط عمومی ها را نگاه مثبتی ندانست و افزود: این نگاه باید تغییر کند چرا که در دنیای امروز روابط عمومی یک تفکر برای ایجاد ارتباط با جامعه پیرامون است و نیازمند توسعه، حمایت و به روز بودن است.

مدرس کارگاه آموزشی با ذکر این نکته که روابط عمومی ها روایتگران پیشرفت خدمات دولت و نظام در جامعه هستند بیان کرد: اولین مورد برای روایتگری نیازسنجی است و براساس نیازمندی های جامعه هدف، تولید محتوا انجام شود و با ایجاد زیر ساخت های ارتباطی با جامعه، محتوا را نشر دهیم.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل