دانشگاه جیرفت / نمایش محتوا

نمایش محتوا

سلامت کنکور در دولت شهید رئیسی در ضریب اهمیت بسیار بالایی قرار گرفت
دوشنبه، 4 تیر 1403
دکتر حسین شکفته رئیس دانشگاه جیرفت در جمع اعضاء اجرایی و حفاظت برگزار کنندگان مرحله دوم کنکور سراسری که با حضور دکتر قاسم محمدی نژاد نماینده سازمان سنجش در استان کرمان و معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر خانی دستیار نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه باهنر ، دکتر عاقبتی مسئول حفاظت آزمون استان در محل سالن شهدای دانشجویی دانشگاه جیرفت ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از نگاه ویژه دکتر قاسم محمدی نژاد نماینده تام الاختیار وزیر علوم و سازمان سنجش در استان کرمان به جنوب استان گفت: یکی از اولویت های رقابتی و خواسته های بحق و مهم اولیا دانش آموزان سلامت کنکور و جلوگیری از تقلب و تخلفات آن است.

وی افزود: سلامت کنکور در دولت شهید رئیسی از اهمیت دو چندانی برخوردار  شد و استقلال سازمان سنجش از وزارت علوم و انتقال آن مستقیما به حوزه ریاست جمهوری هم از اقدامات مهم و تاثیر گذار بالا رفتن سلامت کنکور بود که در این دولت محقق شد.

رئیس دانشگاه جیرفت این دانشگاه را از نظر امکانات و تاسیسات بهترین و امین ترین  مکان برای برگزاری کنکور برشمرد  و در ادامه پیرامون اهمیت انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: یک خانواده در صورتی قوی و استوار خواهد شد که به ظرفیت های درونی خودش اتکا کند. کشورداری هم همینگونه است و باید با استفاده از ظرفیت های داخلی قوی و محکم شویم.

رئیس دانشگاه در پایان خلطر نشان  کرد:  روزگاری آمریکا و هم پیمانانش از گزینه های روی میز سخن می گفتند، آیا امروز هم می توانند اینگونه سخن بگویند؟ قطعا خیر، چرا که دنیا قدرت جمهوری اسلامی را باور و پذیرفته است.

دکتر اسماعیلی نماینده تام الاختیار وزارت علوم و سازمان سنجش در جنوب کرمان و معاون آموزشی دانشگاه جیرفت  در این نشست گفت:

اجرا و حفاظت کنکور از اصلی ترین محورهای کنکور سراسری است، تلاش کنیم با توجه به اقلیم و سختیهای آب و هوایی در جنوب کرمان شرایط ایده الی را برای کنکوریها فراهم نماییم.

 وی افزود: دانشگاه جیرفت تمام ظرفیتها و امکانات اجرایی، حفاظتی و همچنین سرمایشی  مستقر در دانشگاه را برای مرحله دوم کنکور بکار خواهد گرفت.

لزوم اجرای عدالت  در برگزاری رقابت علمی کنکور در تمام مناطق مختلف استان کرمان

دکتر قاسم محمدی نژاد دبیر ستاد آزمون‌های سراسری استان کرمان در نشست هم اندیشی اعضاء اجرایی و حفاظت فیزیکی مرحله دوم کنکور سراسری جنوب کرمان گفت: برای اولین توسط این ستاد به اکثر مناطق استان کرمان سرکشی  شد و ظرفیت ها، چالشها و نیازها  شناسایی گردید.  در این راستا متوجه شدیم چه کاستی ها و ضعف هایی از جمله امکانات و چالشهای  اقلیمی  خصوصا در جنوب و شرق استان  داریم و مستقیما بر   کنکور و رقابت داوطلبین  تاثیر مستقیم می گذارد.

وی افزود:  هوای معتدل، سکوت و نور محل برگزاری آزمون از  مهمترین عوامل موثر بر تمرکز داوطلبین  است، تلاش کنید ضمن بکارگیری امکانات در جهت سلامت و حفاظت کنکور، محیط مناسبی را برای داوطلبین مهیا کنید.

معاون آموزشی دانشگاه باهنر بیان داشت: جنوب کرمان از ظرفیتهای بسیار بالایی نسبت به شمال استان برخوردار است اما آمار بسیار کم داوطلبین رشته های ریاضی  و توزیع نامناسب داوطلبان در جنوب کرمان  که  متخصصین آینده و بومی منطقه می باشند نگران کننده است و می طلبد دستگاههای تاثیر گذار همانند آموزش و پرورش چاره اندیشی نمایند.

نماینده سازمان سنجش در ادامه دولت شهید رئیسی را در کشور نماد جلوه های باشکوه خدمت برشمرد و افزود: متاسفانه برخی افراد به صراحت در تریبونها و تبلیغات اعلام می کنند برای توقف این مسیر به صحنه  آمده ایم و خواستار  حضور باشکو ه در انتخابات پیش رو شد.

دکتر قاسم محمدی نژاد در پایان اظهار داشت: گفتمانی که طی سه سال گذشته در کشور حاکم شد راه و مسیر پیشرفت کشور را به کسانی که قصد خدمت به ملت را دارند نشان داد.

توجه به سختیهای کنکور داوطلبین جنوب کرمان لازمه تحقق عدالت آموزشی است

  معاون فرماندار جیرفت  در نشست با دکتر قاسم محمدی نژاد دبیر برگزاری آزمونهای سراسری استان و نماینده سازمان سنجش در برگزاری کنکور استان، دکتر عاقبتی مسئول حفاظت کنکور در استان کرمان و دکتر اسماعیلی پور نماینده سازمان سنجش در جنوب کرمان گفت: اقلیم جنوب کرمان به نحوی است که فصل گرما تقریبا از ابتدای بهار آغاز می شود و یکی از اصلی ترین فاکتورهای بر هم زدن تعادلهای آموزشی است به طوریکه هم ضریب آموزش و هم ضریب یادگیری  را پایین می آورد و عملا شرایط آموزشی را نسبت به شهرهای شمالی و مرکزی کشور تغییر می دهد.

 وی افزود: علاوه بر این زمان برگزاری کنکور در یکی از گرمترین ماههای و روزهای سال است به طوریکه دانش آموزان سایر مناطق کشور در بهترین شرایط آب و هوایی به کنکور نزدیک می شوند اما دانش آموزان جنوب کرمان وارد پیک گرمترین فصل سال می شوند.

مهندس فاریابی  تاکید کرد: توجه به سختیهای کنکور داوطلبین  این منطقه در پذیرش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی  لازمه تحقق عدالت آموزشی است.

منبع: روابط عمومی دانشگاه جیرفت